Työnhakijoiden usein kysytyt kysymykset

Tässä vastauksia kysymyksiin, joita meiltä kysytään usein työnhakuun liittyen.

Kuinka lähetän avoimen hakemuksen Manpowerille?

Rekisteröitymällä hakijaksi ja tallentamalla tietosi/CV:si profiiliisi olet löydettävissä kaikille rekrytoinneista vastaaville konsulteillemme ManpowerGroupissa. Seuraamme aktiivisia hakijoita järjestelmästämme sekä teemme päivittäin hakuja omasta kannastamme kun etsimme potentiaalisia työntekijöitä asiakkaidemme toimeksiantoihin. Hakuprofiilin tekeminen ja ylläpitäminen ajan tasalla siis todellakin kannattaa!

Mahdollisuutesi työnhaussa paranevat, kun haet myös suoraan sinua kiinnostavia, sivuillamme avoimena olevia työpaikkoja. 

Kuinka haen haluamaani työpaikkaa?

Voit hakea työpaikkaa painamalla Hae nyt -painiketta ja täyttämällä hakulomakkeella pyydetyt tiedot. Kun klikkaat painiketta, ohjautuu selain saateikkunaan, johon sinun tulee antaa nimesi, asuinpaikkakuntasi, sähköpostiosoitteesi ja puhelinnumerosi. Voit liittää hakemukseen myös CV:si ja hakemuskirjeesi. 

Tämä toiminto myös luo sinulle profiilin sivuillemme, jos sinulla ei sitä aikaisemmin ole ollut. Saat asiasta ilmoituksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Profiiliasi voit milloin tahansa editoida, se on aina näkyvissä ajantasaisena rekrytoijillemme.

Mikäli tarvitset apua profiilisi tai CV:si kanssa, autamme mielellämme – ota yhteyttä: info(at)manpowergroup.fi.

Kuinka voin varmistaa, että hakemukseni on tullut perille?

Kun olet hakenut tehtävää, saat siitä vahvistuksen antamaasi sähköpostiin.

Lisäksi haetut paikat näkyvät omassa profiilissasi Hakemukset ja paikkavahdit -välilehden alla.

Suosikkeihin tallentamasi työpaikat näkyvät oman profiilin alla listauksena kohdassa ”Tallennetut työpaikat”. Tässä listauksessa näet paikat, jotka olet tallentanut, mutta joita et olet vielä hakenut.

​Kuinka voin muokata hakemustani?

Profiiliisi tekemäsi muutokset tallentuvat automaattisesti kaikkiin hakemiisi työpaikkoihin. Hakemisen yhteydessä kirjoitettua saatekirjettä ei kuitenkaan valitettavasti voi muokata jäkikäteen. Voit kuitenkin ladata profiilisi saatekirjeen/hakemuksen erillisenä tiedostona.

Profiilista saa kokonaan poistettua tietoja vain tekemällä tarkan tietojenpoistopyynnön tietosuojaselosteesta löytyvän yhteydenottolomakkeen kautta.

Sähköpostiosoitteeni on vaihtunut, mutten saa sitä päivitettyä profiiliini. Miten toimin?

Sähköpostiosoitteesi toimii tunnuksena hakijaprofiiliisi, joten sen muuttuessa sinun tulee luoda uusi profiili uudelle sähköpostiosoitteellesi. Mikäli et tarvitse enää vanhaa profiiliasi, voi olla hyvä ajatus pyytää sen poistamista käyttäen rekisteröidyn oikeuksiasi, tietosuojaselosteemme yhteydenottolomakkeen kautta.

​Kuinka liitän CV:n profiiliini?

Voit liittää CV:si joko .doc- tai PDF-tiedostona profiiliisi. Oman profiilin alla on tallennetut CV:t kohta, johon voit lisätä uuden CVn halutessasi. Voit myös tarpeen tullen poistaa vanhan CV:n jos niin tahdot. Jos haluat että liitetiedosto poistetaan järjestelmistämme kokonaan, tee osittainen tietojenpoistopyyntö tietosuojaselosteesta löytyvällä yhteydenottolomakkeella.

​​Haluaisin poistaa profiilini Manpowerin järjestelmästä, kuinka toimin?

Mikäli haluat, että hakijaprofiilisi poistetaan pysyvästi, laitathan siitä pyynnön oman hakijaprofiilisi kautta. Huomioithan, että tämä koskee vain hakijaprofiilin poistoa. Jos haluat vedota rekisteröidyn oikeuksiisi tietosuojaselosteemme mukaisesti, käytä tätä yhteydenottolomaketta.

Huomaathan, että mikäli olet ollut mukana hakuprosessissa kauttamme, emme välttämättä voi poistaa hakijatietoja Yhdenvertaisuuslakiin perustuen. Työnhakuun liittyvän profiilin tietojen säilyttämisaika on yksi vuosi viimeisimmän hakuprosessin päättymisestä.

Haluaisin poistaa yksittäisen hakemuksen, kuinka toimin?

Valitettavasti hakemuksia ei voi tällä hetkellä poistaa. Jos olet kuitenkin varma, ettet halua olla jossain hakuprosessissa enää mukana, niin ilmoita siitä joko hausta vastaavalle konsultille (yhteystiedot löytyvät hakuilmoituksesta) tai osoitteeseen info(at)manpowergroup.fi.

Jokin painike ei toimi, tai en saa tallennettua tietoja, kuinka toimin?

Sivustomme toimii parhaiten nykyaikaisilla selaimilla. Huomioithan, että Internet Explorer ei enää saa päivityksiä eikä tue nykyaikaisia verkkotekniikoita. Jos jokin sisältö ei näy oikein, suosittelemme kokeilemaan toista selainta

Mikäli kohtaamasi ongelma kuitenkin edelleen jatkuu, olethan yhteydessä: info(at)manpowergroup.fi, ja kuvaile ongelmaa tarkemmin myös mahdollisen kuvakaappauksen kera. Koitamme tällöin selvittää ongelman syytä tarkemmin.

Olen unohtanut salasanani, miten toimin?

Mikäli olet unohtanut salasanasi, etkä pääse kirjautumaan profiiliisi, voit tilata uuden salasanan kirjautumisikkunan ”Unohditko salasanasi?”-kohdasta. Tällöin saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta pääset määrittämään tilillesi uuden salasanan. Huomioithan, että sähköpostiosoitteen tulee vastata käyttäjätunnustasi, jotta pystymme tunnistamaan sinut.

Mikäli et löytänyt vastausta ongelmaasi tältä sivulta, ota yhteyttä: info(at)manpowergroup.fi.